Известие

Collapse
No announcement yet.

Проблем с Бубина или свещ? AP 147

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Хубаво е че присъстваш по време на ремонтите, така и майстора внимава повече... щом си бил там трябва да знаеш какъв цвят бяха петите зацепване. Предполагам майстора ти се е съобразил и с факта че твоя двигател е с вариатор на фазите на вала на всмукателните клапани. Ремъка може да прескочи, да!

    За да накараш втори цилиндър да работи постоянно поне смени бобините със здрави без спукан корпус и смени (или зачисти и регулирай) свещите.

    Пукането което чуваш на висока предавка с ниска скорост говори че всмукателните клапани са леко отворени в такта на изгаряне и означава че ЕКУ-то не може да регулира запалването в границите които има заложени когато сместа е готова за изгаряне. Чуваш го само на газ защото газо-въздушната смес се разгаря по бързо от същата бензинова смес (говорим за тихо, заглушено пукане, отпред откъм двигателя).

    Адванс процесор има нужда ако не си с газов инжекцион. Но тогава ще имаш нужда от ламбда симулатор...

    Comment


    • #47
      Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
      Тласъците на излизащите през ауспуха газове могат да се дължат на изгорял клапан. По-старите шофьори и механици знаят за "пробата с листото на ауспуха".
      Разбирам, но на празен ход през ауспуха не може да духа постоянно като от компресор. По-скоро на интервали в такт с оборотите на мотора. Виж ако наистина има проблем по клапаните, ще има аномалии на изхода със сигурност.

      Comment


      • #48
        и да допълня, ако има проблем с клапаните ще има лоши ламбда стойности, а колегата каза че са вариращи и достигат до 730mVA, което е перфектно работеща ламбда сензор, и още нещо ще гърми в ауспуха от неизгоряло или доизгарящо гориво.

        ---------- Post added at 13:00 ---------- Previous post was at 12:54 ----------

        тласъците на газовете се дължат на удължено време на отваряне на клапаните, търсен ефект при бензиновите мотори за увеличаване на конските сили във високите обороти, съответно на ниски обороти ДВГ работи нестабилно и газовете излизат на тласъци. Стават равномерни след 2000об./мин. и повече зависи от настройката.

        ---------- Post added at 13:02 ---------- Previous post was at 13:00 ----------

        Добре настроен Twin Spark с варитор на фазите не трябва да има тласъци в ниските обороти.

        Comment


        • #49
          Първоначално публикувано от Doomguy Покажи съобщение
          Разбирам, но на празен ход през ауспуха не може да духа постоянно като от компресор. По-скоро на интервали в такт с оборотите на мотора. Виж ако наистина има проблем по клапаните, ще има аномалии на изхода със сигурност.
          Не става въпрос за постоянна струя, като от компресор а за равномерни порции излизащи навън изгорели газове.
          Когато има изгорял клапан се обуславя момент на засмукване и това се установява лесно по способа с листото.


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • #50
            Ето еднo клипче, което правих днеска с Gopro-то си. Пукането се забелязва точно като почва 7-ма минута, и след това малко след 10:10 се чува това пукане. Вижте и кажете нормално ли работи отначало и след това. М/у днес може и да съм си въобразил, но сутринта запали без тресене на мотора и като цяло работеше добре за малко... може би докато загря. Ами не съм обърнал внимание на петите... но имаше целия комплект оригинален с упътване и описание коя пета за кой мотор се използва. А майстора ми е един от най-добрите в Ямбол. Съмнява ме да е объркал петите... все пак е работила добре след това Жалко че изчезна навън 2 пъти я е отварял и двата пъти след това е работила като часовник... без грам проблеми. Ами от 4-те бoбини една само не е пукната и пак същата работа, като я сложих на 2-ри цилиндър. Просто не искам да давам едни 100лв. като проблема може изобщо да не е в тях. Ако е, сменям ги веднага... Както съм писал и по-горе... какво ли не смених и не размених за да открия от къде точно идва проблема, но нямаше промяна. Само клапана остана и дюзите. На клипа се чува и едно метално звънтене... не го бъркайте това е от ламарината, която стои пред изпускателните колектори... счупена е тук там и подрънква

            П.С. Това което излиза като грешка "Motor control systen failure" е от Preheating нещо си беше. Нещо с ламбдата след катализатора. Която не играе никаква роля в работата. Поне от доста време я карам така.


            http://www.youtube.com/watch?v=7qcmclg3kIc
            Last edited by zombiran; d.m.y г., 14:15.

            Comment


            • #51
              Определено не е добре работата и проблема за съжаление едва ли са свещите.

              Ако тресенето и пукането не се оправи с друга/100% здрава бобина, то наистина много вероятно е проблема да е в клапан или прескочил с няколко зъба ангренажен ремък. Провери си шпонката на колелото долу на коляновия вал!
              Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..

              FIAT Coupe 16VT
              Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD

              Comment


              • #52
                Аз ще погледна, но нищо не разбирам там... Нея м/у я сменихме профилактично след 2-рото късане на ремъка. Който беше от най-качествените, щом го скъсахме на ръка

                Comment


                • #53
                  Ха, ми че тя дизел, бре...

                  Да си оправиш вариатора, ей!

                  А сега за клипчето:
                  В началото като я запали работеше на 4 цилиндъра, ауспуха ти е чист, т.е. работа на ДВГ е добра, после след като направи кръгчето и слезна от колата вече работеше на 3 цилиндъра. по време на карането нищо не мога да чуя (даже със слушалки съм седнал на компа) тласъците в газовете са от неравномерната работа на ДВГ 3-4 цилиндъра.

                  Грешките на ламбдата са от работата на газ, тове е ясно.

                  Почни с бобините и свещите.

                  Майстора ти я е направил като за 1.6 но е стегнал вала като за без варитор.
                  Има особенности при стягането на шайбата на вала на всмукателните клапани, както и цвета на петите трябва да е син, колегата OEM може да ти помогне повече, даже наскоро имаше публикувана тема за вариатора.

                  ---------- Post added at 14:39 ---------- Previous post was at 14:37 ----------

                  и 2-ри цилиндър по-скоро работи само с една свещ, а при CF3 има особенност в работата на ДВГ според температурата му.
                  Last edited by Nikosaul; d.m.y г., 14:41.

                  Comment


                  • #54
                    Ами плаче за нов.. сложих му ремонтен к-т... ама знаете колко изкарва

                    Какво ще рече направил я за 1.6, ама много е стегнал вала ? опасно ли е ? играе ли роля в работата на двигателя ? Утре ще видим какво ще кажи майстора. Клапана изключваме ли го, щом работи добре преди кръгчето, а след това не. Не че няма да направя всички тестове като измерване на компресия и т.н. Но все пак Ако са бобини и свещи.. ще черпя всички включили се

                    Comment


                    • #55
                      Zombiran, разликата при стягането е в 10-ина градуса отклонение на шайбата по време на стягане (не казвам че го е стегнал много, то трябва да е доста стегнато). Което означва че още при слагането на ремъка все едно имаш прескочил зъб на ремъка, донякъде това се поема от работещия вариатор.

                      Comment


                      • #56
                        Такааааа... и стана тя каквато стана

                        Диагноза:

                        1-ви цилиндър - 10. и малко - компресия.
                        2-ри цилиндър - 2 - мангала избяга с компресията в кофата
                        До тука с измерването на компресията.

                        Утре предстои разглобяване и остана да се надявам на чудо да е повдигач, но на дали. Благодаря на всички включили се по темата. Ще пиша в последствие какво е станало след отварянето на двигателя.

                        Искам да помоля, ако някой има пети за този мотор... да ми ги заеме за момента, в който ще се зацепва ремъка. Че единия майстор, който преди ми правеше колата ги е продал. Бих ги купил, но като знам че я ги ползвам повече я не.
                        Last edited by zombiran; d.m.y г., 18:38.

                        Comment


                        • #57
                          Първоначално публикувано от zombiran Покажи съобщение
                          Такааааа... и стана тя каквато стана

                          Диагноза:

                          1-ви цилиндър - 10. и малко - компресия.
                          2-ри цилиндър - 2 - мангала избяга с компресията в кофата
                          До тука с измерването на компресията.

                          Утре предстои разглобяване и остана да се надявам на чудо да е повдигач, но на дали. Благодаря на всички включили се по темата. Ще пиша в последствие какво е станало след отварянето на двигателя.

                          Искам да помоля, ако някой има пети за този мотор... да ми ги заеме за момента, в който ще се зацепва ремъка. Че единия майстор, който преди ми правеше колата ги е продал. Бих ги купил, но като знам че я ги ползвам повече я не.

                          Не се надявай да е повдигач!
                          sigpic
                          Автосервиз, Варна, ул.Наум 8, 0888757558
                          Alfa Romeo GT 1.9 16v 05'

                          Comment


                          • #58
                            Знам, тя моята каръщина край няма... за 3-ти път ще правя това упражнение. Вече със затворени очи разглобявам и сглобявам.

                            Comment


                            • #59
                              Винаги съм се чудел след като изкривиш клапан/и с какви ти ги подменят? По книга на туин спарка се водят някакви Натриеви клапани, които уж са по- държеливи на висока температура.
                              Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..

                              FIAT Coupe 16VT
                              Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD

                              Comment


                              • #60
                                Оригиналните клапани на ТС рядко създават проблеми, все пак в Италия карат доста на газ и метан.

                                Comment

                                Working...
                                X